donderdag, september 28, 2006

Post Holiday Depression

Nederland is zo stom, de mensen zijn stom, hun gedrag is stom, de cultuur is stom, de architectuur is stom...alles is stom...Nee ik mis Mexico niet, dat lijkt maar zo! Ik vind het helemaal niet leuk dat ik weer terug ben. In Mexico heb ik vanalles geleerd over anderen en mezelf... Sta in contact met de natuur en niet met wat je denkt te weten erover..Wat bedoel ik? Hier in Nederland is het bijna oktober maar nog wel 21 graden..en wat doet men? Winterjassen aantrekken! HALOO! 21 graden! Maar men gaat uit van wat ze denken te weten, bijna oktober=koud...not.. We zijn het contact met de natuur en onszelf compleet kwijt.
Nog zoiets in Mexico is het bijna elke dag feest om het een of ander, hier in Nederland denken we "het kan niet elke dag feest zijn hoor" So what? Mensen vier je leven! elke dag! En draai muziek! Dat is iets wat je hier ook zo weinig hoort op straat, daar hoor je overal muziek en mensen dansen op straat. Hier ben je meteen een idioot als je dat doet...

Oh ja en nog iets wat ik geleerd heb...toeval bestaat niet. Dus vergeet het "oh das toevallig!" Neej das niet toevallig, das meant to be. Mensen lopen ook vaste patronen af hier, niemand laat het toeval toe, iedereen doet veilige en voorspelbare dingen en erger nog ze plannen alles...Ik plan ook alles, t liefst jaren vooruit...Ga ik mee op houden, ga ook niet meer stressen, of mensen mij laten stressen, ik ga me ook alleen nog maar kleden zoals ik leuk vind en niet zoals ik denk dat t zou moeten...Ik ga het toeval meer toelaten in mijn leven en weten dat toeval een boodschap heeft voor mij.
Mijn reis naar Mexico was meant to be, ik heb zoveel geleerd en ben helemaal in touch with myself...je mag het zweverig vinden of raar of denken dat de jetlag ergere schade heeft aangericht dan alleen maar een beetje slaap...dan denk ik alleen maar "ha!"

Geen opmerkingen: